×

Προειδοποίηση

JFolder: :files: Η διαδρομή δεν καταλήγει σε φάκελο. Διαδρομή: var/www/vhosts/epoliteia.gr/httpdocs

 

  1.  Παιδεία - Το σχολείο του μέλλοντος;

 

Το σχολείο του μέλλοντος είναι εδώ και είναι πραγματικότητα.  Προσπερνώντας τα πρέπει και επικεντρώνοντας στα θέλω η νέα εποχή πλησιάζει. 

 

 

 

 

  1.  Αντιμετώπιση του φαινομένου πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου

 

πηγή (www.iky.gr )

 

Η ανάδειξη του ζητήματος της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και των αρνητικών συνεπειών της για τις κοινωνίες των ευρωπαϊκών χωρών χρονολογείται ήδη από το 2003 όταν, στο πλαίσιο της εκπλήρωσης του στρατηγικού στόχου που τέθηκε στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της Λισσαβόνας, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Εκπαίδευσης έθεσε τον εξής στόχο: «Έως το 2010 θα πρέπει να έχει μειωθεί τουλάχιστον στο μισό το ποσοστό των ατόμων που εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο, σε σχέση με το ποσοστό του 2000, ώστε ο μέσος όρος για τα άτομα που εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο να είναι ίσος ή μικρότερος του 10%».

 

Οι μόνιμα υψηλοί αριθμοί νέων που εγκαταλείπουν το σχολείο νωρίς, χωρίς βασικό επίπεδο προσόντων και ικανοτήτων, αποτελούν ανησυχητικό σημάδι ότι τα συστήματα αρχικής εκπαίδευσης δεν παρέχουν πάντα τις απαραίτητες βάσεις και προϋποθέσεις για τη δια βίου μάθηση ή για να κρατήσουν τα παιδιά μέσα στο σχολείο. Τα δεδομένα σχετικά με τη μαθητική διαρροή, τα συστήματα δηλαδή που παρακολουθούν τη μαθητική διαρροή, είναι η EUROSTAT ή η ΕΛΣΤΑΤ, η αντίστοιχη Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία. Οι έρευνες αυτές αναφέρονται κυρίως σε

 

νέους ηλικίας 18 έως 24 ετών, που δεν έχουν ολοκληρώσει τον ανώτερο κύκλο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και δε συμμετέχουν στην εκπαίδευση και στην κατάρτιση.

 

Πώς θα μπορούσε ν' αντιμετωπιστεί το συγκεκριμένο φαινόμενο.

 

H σημασία της πληροφόρησης στη μείωση της σχολικής διαρροής. Το καθοριστικό βήμα στις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές των μαθητών, είναι η λήψη απόφασης.

 

Τι είναι η λήψη απόφασης;

 

Είναι συνδυασμός αυτογνωσίας και έγκαιρης πληροφόρησης. Το να συνεχίσει ή να παρατήσει κανείς το σχολείο είναι μία απόφαση.

 

Η σωστή πληροφόρηση μπορεί να αποτρέψει την διαρροή με την απόφαση παραμονής στο σχολείο, ίσως σε άλλου τύπου σχολείο.

 

Οι ατομικές πληροφορίες βοηθούν τον μαθητή να κατανοήσει σε τι διαφέρει και να αποδεχθεί τον εαυτό του, να δημιουργήσει ολοκληρωμένη προσωπικότητα, να αντιληφθεί προβλήματα που πιθανώς αντιμετωπίζει, να δημιουργήσει υγιείς σχέσεις, να διαχειριστεί και να αποφύγει την απόρριψη στο σχολείο.

 

Ο βαθμός και η ποιότητα πληροφόρησης σχετικά με ένα θέμα, βοηθά τον μαθητή να αυξάνει τη γνώση του σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα, να διευρύνει τους ορίζοντές του και να συνειδητοποιεί τα εμπόδια και τις δυσκολίες που προκύπτουν, να ξεκαθαρίζει τους στόχους του, να χαράσσει το σχέδιο της ζωής του. Να γνωρίζει την εγκυρότητα της πληροφορίας. Να επιλέγει την κατάλληλη πληροφορία και να την αξιοποιεί για το συγκεκριμένο θέμα. Να αναπτύσσει τη δεξιότητα ενεργούς αναζήτησης. Σας φαίνονται πολλά, δεν είναι απίθανο όμως, μπορούν να υλοποιηθούν. Να διευρύνει τις επιλογές του και τις εναλλακτικές λύσεις που έχει στη διάθεσή του, να αυξάνει την αυτοπεποίθησή του και να γίνει περισσότερο υπεύθυνος για τις αποφάσεις και τις πράξεις του, να παίρνει σωστές αποφάσεις. Ο βαθμός και η ποιότητα πληροφόρησης επηρεάζει τις σκέψεις, τις εκτιμήσεις, τις στάσεις και την συμπεριφορά του.

 

Όσον αφορά την κοινωνική πληροφόρηση και την συναισθηματική νοημοσύνη, εδώ μιλάμε για την αυτογνωσία και τις κοινωνικές δεξιότητες και πραγματικά έχουμε συναντήσει το φαινόμενο, εκείνοι που είχαν τις υψηλότερες επιδόσεις στο σχολείο δεν είναι οπωσδήποτε περισσότερο επιτυχημένοι, σε σύγκριση με συμμαθητές τους με χαμηλότερες επιδόσεις, στην πορεία της ζωής τους.

 

Οι κοινωνικές ικανότητες που αποκτήθηκαν κατά την παιδική ηλικία, όπως η ικανότητα να αντιμετωπίζει κανείς τις αναποδιές, να ελέγχει τα συναισθήματά του και να τα πηγαίνει καλά με τους ανθρώπους, αλλά και η λήψη σωστών αποφάσεων, ήταν αυτές που έπαιξαν τον σπουδαιότερο ρόλο για την μετέπειτα εικόνα και κατάσταση του μαθητή φυσικά.

 

Ο μαθητής θα πρέπει στο τέλος να γίνει πιο ενεργός, να αναζητά ενεργά τις πληροφορίες και να τις αναλύει κριτικά, να αναπτύξει μια ενεργητική στάση για τα όσα συμβαίνουν γύρω του, κριτική και κοινωνική ενημέρωση, ποιος λέει τι και γιατί.

 

 κ. Άννα Φιλίνη - Λασκαράκη, εκπαιδευτικός ΠΕ 05, υπεύθυνη Πολυμερούς Σχολικής Σύμπραξης Comenius, 5ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης

 

 

  1.  Σχολικός εκφοβισμός μας αφορά όλους

Ο σχολικός εκφοβισμός μας αφορά όλους!Πίστεψε στον εαυτό σου και σπάσε τη σιωπή! Δεν είσαι μόνος σου!Όσο περισσότερο μιλάμε για το #bullying τόσο το εξαλείφουμε.Αυτό είναι και το μήνυμα της νέας εκστρατείας. Το βίντεο μικραίνει κάθε φορά που το μοιράζεσαι. http://shareittoendit.com/

Posted by Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Ελλάδα on Tuesday, 24 February 2015

 

 

 

 

 

 

>